Godmorgon

Happ, ny dag, nya äventyr.

Låg i sängen igår. Kunde inte somna, jag funderade för mycket. Funderade på hur lata och egoistiska folk är. Inte bara killar denna gången.
När det kommer till att hjälpa andra tycker många att det är för jobbigt, oftast. Jag menar, vem orkar hjälpa någon annan om man inte får någonting tillbaka.

Exempel 1. Ser en fyllegubbe ligga medvetslös på marken mitt i stan, mitt i natten. Såklart vi ska ringa ambulans tycker jag, där jag får svaret: Vem fan bryr sig, han lär ändå dö snart.

Exempel 2. Der en tjej bli dragen och släpad i håret över en gräsmatta lite avlägset. Dom flesta andra känner att: Det är deras ensak, det är säkert bara ett bråk mellan pojk- och flickvän.

Det finns många många fler exempel. Men det var dom som ploppade upp först. För mig är det själklart att göra så lite som att ringa 112 om man ser någonting hända. Jag hade velat att någon gjorde det för min skull.

Varför är det inte så självklart för andra?
Och nej jag försöker inte få mig själv att framstå som ett helgon. Jag undrar faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

restaurant city.. ett fruktansvärt TRÅKIGT spel... men ja fastna!

2009-12-09 @ 13:51:14
URL: http://mamijen.blogg.se/
Postat av: Camilla

jag tycker att du gör helt rätt att ringa polisen i sådana lägen!

2009-12-09 @ 14:08:15
URL: http://camillalindaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0